۱۶ دی ۱۳۹۲، ۹:۵۲

مهر گزارش می دهد؛

مقاوت زنان مسلمان ایران در برابر کشف حجاب افتخار نسلهاى آينده/ 17 دی سالروز ظلم ستیزی

مقاوت زنان مسلمان ایران در برابر کشف حجاب افتخار نسلهاى آينده/ 17 دی سالروز ظلم ستیزی

سمنان - خبرگزاری مهر: رضاخان در دوران حكومتش با خيزش مردمى زيادى به رهبرى روحانيت آگاه و انقلابى روبرو شد و دستور کشف حجاب وی در 17 دی سال 1314 باعث شد تا عده زيادى از زنان مسلمان با به جان خريدن همه خطرات و تحقيرها حاضر به ترك حجاب اسلاميشان نشوند، بلكه مقاومت كرده و افتخار نسلهاى آينده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دشمنان از زمانیکه که رسول خدا (ص) دین اسلام را به جهانیان ارائه کرد در پی هر فرصتی بودند تا این دین مبین را با مسائلی مثلا روشنفکرانه از بین ببرند.

در زمان پیامبر (ص) کسانی مثل ابولهب و در زمان ائمه معصومین(ع) کسانی مثل معاویه، یزید، ابن زیاد، عبدالله بن زبیر، عمرو وعاص، مأمون و .... با به انحراف کشاندن افکار مردم به نام دین، سعی می کردندکه اسلامی را که در ذهنشان می پروراندند در جامعه بر پا کنند.

باتمام این دشمنیها، ولی تا قیام قیامت دین مبین اسلام حفظ خواهد شد، زیرا خداوند تعالی فرموده "من حافظ دینم هستم"

و کسانی بودند و هستند و خواهند بود که با اسلام واقعی به اشکال مختلف دشمنی خواهند کرد و یکی از کسانی که به این کار دست زد رضا خان بود، او از همان اوایل با فریبکاری و  اسلامی جلوه دادن خودش سعی داشت مردم را به خود جلب کند ولی عکس آن جواب گرفت.

فرمان رضاخانی کشف حجاب اقدامی برای پیشرفت جامعه ایرانی!

هفدهم دیماه سال 1314 هجری خورشیدی سالروز کشف حجاب در ایران است، اقدامی که بنا بر دستور رضا شاه و برای پیشرفت جامعه ایرانی و با اجبار انجام گرفت و در نهایت هم به عنوان یکی از مظاهر اسلام زدایی در ایران، زمینه سقوط سلسله پهلوی را فراهم آورد.

بخشنامه کشف حجاب جهت تصویب رضا شاه در تاریخ 27 آذر 1314 از طرف رئیس‌الوزرا به دربار فرستاده شد تا در اول دی ماه دستور العمل اجرای غیر رسمی قانون کشف حجاب به تمام ولایات ایران ارسال شد.

رضاخان در سفری که به ترکیه داشت با آتاتورک رئیس وقت این کشور که مردی کاملا ضدّ اسلامی بود ملاقات کرد. رضا شاه در ملاقاتش، با نظریه ها و افکار اسلام گریزی و به اصطلاح مدرن آتاتورک آشنا شد و برای پیشرفت کشور ایران دست به اقدام ننگین اجرای قانون کشف حجاب زنان زد.

او با اجرای قانون کشف حجاب سعی داشت که ایران مثل اروپا شود تا به پیشرفت برسد ولی نمی دانست که مردم ایران تن به این ذلت نمی دهند و ایران هم با این قانون کاملا ضدّ اخلاقی و اسلامی نه تنها به جلو بلکه صدها سال به عقب برگشت.

زنان مسلمان دوره رضا خان افتخاری برای نسلهاى آينده

رضـاخـان در طول سالهاى حكومتش با مخالفتها و مقاومتهاى منفى و خيزش مردمى زيادى به هدايت و رهبرى و راهنمايى روحانيت آگاه و انقلابى روبرو شد.

حتى عده زيادى از زنان مسلمان با به جان خريدن همه خطرات و تحقيرها تا پايان حكومت رضاخان و حتى پس از آن حاضر به ترك حجاب اسلاميشان نشدند، بلكه مقاومت كردند و افتخار نسلهاى آينده شدند.

بـا ابـلاغ قـانون كشف حجاب، برخى از زنان كه چادرهايشان را اجبارا برداشته و روسرى به سر كردند، روپوشهاى بلند پوشيدند تا ايمان و پـاكـدامـنى و منزلت الهى شان محفوظ بماند. اما رضاخان دستور داد تا با شدت هر چه تمام تر به اينگونه زنان هجوم برند و روسريهايشان را پاره کنند.

بـايـد گـفت حماسه ها و مخالفت هاى دليرانه زنان و مردان مسلمان در مقابله با موج اسلام ستيزى رضاخان جزء درخشنده ترين صفحات تاريخ كشور اسلامى ايران است كه براى هميشه در تاريخ خواهد ماند.

بدحجابی های امروز جامعه دود آتشی از خرمن رضاشاه

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به 17 دی ماه 1314 و حادثه تلخ دستور رضاخان در کشف حجاب گفت: کشف حجاب از جنایت های رضاشاه بود و برخی از بدحجابی های امروز جامعه نیز دود آتشی است که رضاشاه به پا کرد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه هوشیاری خانواده ها و مسئولان توطئه های استکباری درباره حجاب و بزه های اجتماعی را خنثی خواهد کرد، افزود: هدف استکبار از اجرای این نقشه، سکولاریزه کردن و از بین بردن اسلام و نمادهای توحیدی بود که هرچند با مقاومت علما، زنان عفیف و مراجع عظام تقلید روبرو شد اما تاثیراتی نیز برجای گذاشت.

وی بدحجابی در کشور را به منزله دهن کجی به انقلاب دانست و تصریح کرد: در این حوزه باید با کسانی که قصد دارند خود را به شکل اروپایی ها در آورند و در خیابان ظاهر شوند برخورد شود.

حوزه و روحانیت برای مقابله با پدیده زشت بدحجابی جلودار باشند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر این که بدحجابی نباید برای مومنان قابل تحمل باشد، گفت: حوزه و روحانیت باید برای مقابله و جلوگیری از پدیده زشت بدحجابی در جامعه جلودار باشند.

آیت الله شاهچراغی افزود: روحانیت در طول تاریخ در برابر ناهنجاری های جامعه هیچگاه ساکت نبوده است و امروز هم نباید در مقابل بدحجابی ساکت بنشیند.

وی بيان کرد: کشف حجاب مهم‌ترين دستاويز و ابزار دشمن در تهاجمات فرهنگي بوده و هست و غربي‌ها معتقدند که اولين قدم براي فروپاشي کانون‌هاي خانواده و ترويج بي‌بند و باري در جوامع مسلمان، کشف حجاب است.

رعایت حجاب موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

امام جمعه سمنان ادامه داد: متاسفانه امروزه وضعيت حجاب جوانان چندان مطلوب نيست کما اينکه حجاب و عفاف در جامعه يک ارزش است که نگاهدارنده انسان از لغزش‌ها بوده و باعث سلامت فرد و جامعه، آرامش روحي و رواني را براي افراد و به تبع جامعه به دنبال خواهد داشت.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب به عنوان یکی از مهمترین مسائل جامعه است و باید به آن توجه ویژه ای شود، گفت: حجاب و عفاف سرمایه دینی و اخلاقی است که رعایت آن موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه حجاب در اسلام، از حجاب به عنوان گوهری بی‌بدیل یاد کرد که انسان‌ها به آن آراسته می‌شوند.

دستورات خدا در باب حجاب و عفاف نه از باب محدودیت که از باب مصونیت است

امام جمعه موقت سمنان نیز در این گفتگو با بیان اینکه تاکید بر ضرورت حفظ حجاب و توجه به عفاف در جامعه به دلیل ارزش والای آن است افزود: دستورات حکیمانه خداوند در قرآن کریم در باب حجاب و عفاف نه از باب محدودیت که از باب مصونیت است.

حجت الاسلام محمد باقرعبدوس اظهار داشت: اصل حجاب و عفاف بر پایه تحکیم بنیان خانواده و توسعه ارزش های انسانی بوده و قرآن کریم به این اصول تاکید بسیار دارد.

وی تصریح کرد: حجاب زن، مایه مباهات او و سند شخصیت انسانی وی در جامعه به شمار می رود نه وسیله عقب ماندن او در اجتماع، از اینرو حجاب سرمایه ای گرانبها و مایه عزت و قدرتمندی زنان است.

استفاده بیشتر از آموزه های دینی در امور فرهنگی راهکار اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی

امام جمعه موقت سمنان افزود: حجاب در بعد فردی می تواند موجب آرامش روانی افراد و در بعد خانوادگی باعث تحکیم پیوند خانواده و سبب صمیمیت و اعتماد زوجین شود.

وی با بیان اینکه در آموزه های دین اسلام به خانه نشینی زنان توصیه نشده است افزود: به رغم تبلیغات منفی دشمنان در آموزه های اسلام بر حضور موثر زنان در عرصه های مختلف اجتماعی با رعایت عفاف و حجاب تاکید شده است.

عبدوس با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان برای اشاعه فرهنگ بی بندوباری در جوامع اسلامی گفت: استفاده بیشتر از آموزه های دینی در امور فرهنگی راهکار اصلی مقابله با این تهاجم است.

امواج انواع کانال ها و شبکه های تلویزیونی به دنبال بی حجابی و برهنگی

امام جمعه موقت سمنان گفت: هجمه فکری که در عصر فن آوری و ارتباطات از سوی دشمنان علیه موضوع بسیار مهم عفت و حجاب در جامعه آغاز شده به مراتب پیچیده تر و سخت تر از کشف حجاب به زور سرنیزه است.

وی افزود: حدود 88 سال قبل حکومت رضاخان که به عنوان دست نشانده غرب بر تخت شاهی در ایران نشسته بود با سفر به فرنگ و دیدن فرهنگ برهنگی در کشورهای اروپایی چنین پنداشت که اینگونه مظاهر غربی نشانه پیشرفت و تمدن هستند.

عبدوس ادامه داد: مردم مسلمان ایران در آن زمان در مقابل زور حکومت رضاخان برای کشف حجاب ایستادند ولی در عصر کنونی که جوامع زیر بمباران شدید امواج انواع کانال ها و شبکه های تلویزیونی و رسانه ای قرار دارد دشمنان اسلام و اخلاق با تبلیغات مسموم سعی دارند افکار نوجوانان و جوانان را به گونه ای تغییر دهند که آنان؛ بی حجابی و برهنگی را نوعی ارزش و آزادی بدانند.

17 دی یادآور غرب زدگی دولتمردان آن زمان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این گفتگو به 17 دی ماه سال 1314 و مسئله کشف حجاب توسط رضاخان میرپنج اشاره کرد و گفت: این روز یادآور غرب زدگی دولتمردان آن زمان است.

حجت الاسلام علی شکری افزود: 17 دی یادآور حادثه تلخ اجرای توطئه استعماری کشف حجاب از سوی رضاخان، با هدف ترویج بی حجابی و بی بند و باری است اما این نیت آنها نتوانست ملت ایران را از اسلام و مقدسات دور کند.

وی گفت: در آن سال ژاندارم ها و مزدوران حکومت با زور و تهدید چادر از سر زنان محجبه و مسلمان ایران می کشیدند اما ملت معتقد ایران زیر بار این ننگ و ذلت نرفت و در مقابل این حرکت ضد ارزشی و ضد دینی ایستادگی کرد.

حفظ حجاب از واجبات اسلام است

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به تاریخچه تلاش غربی‌ها برای زدودن آثار حجاب و رعایت اصل عفاف در جامعه اسلامی تصریح کرد: حفظ حجاب از واجبات اسلام است که هرگونه غفلت در آن می‌تواند جامعه اسلامی ما را به سمت هلاکت سوق دهد که شایسته است در این زمینه همه به هوش باشیم تا به دشمنان اجازه ندهیم به این حریم ضربه و خدشه‌ای وارد کنند.

شکری اضافه کرد:‌ بانوان ما به خوبی می‌دانند که حجاب یک مصونیت کامل در جامعه است که نوعی حفاظ برای زن محسوب می‌شود و او را از هرگونه فکر و اندیشه بد و حرکت مسموم پاسداری می‌کند.

دشمنان در صددند تا اصالت حجاب و عفاف را زیر سئوال ببرند

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سمنان نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: ‌رضاخان به عنوان یک مزدور اجرای اوامر استعماری نظیر آمریکا و انگلیس سعی کرد تا موضوع حجاب را در جامعه دچار تنش و برخی نگرش‌های سیاسی کند که ملت به خوبی پاسخ این حریم شکستن‌ها را دادند تا غفلت‌های تاریخی در این زمینه به یک نقطه هوشیاری و صلابت تبدیل شود.

مهین نوروزی فر خاطر نشان کرد: دشمن با ناکامی در هجمه مستقیم به این عرصه این بار در حرکتی انحرافی سعی کرده اصل حجاب و عفاف را با ابزار فرهنگی و نرم مورد تهاجم جدی قرار دهد و اصالت آن را زیر سئوال ببرد که پخش فیلم‌ها و تصاویر مستهجن از طریق شبکه‌های مختلف نشان می‌دهد که آنها در این زمینه بیش از گذشته حساس شدند و به دنبال ایجاد برخی حساسیت‌های کاذب هستند تا نسل آینده را نسبت به امر حجاب بدبین کنند.

وی افزود: بانوان ما باید به خوبی حجاب خود را رعایت کنند چرا که نقطه کمال و معرفت آنها دستیابی به این اصل اساسی است.

نوروزی فر با بیان اینکه حجاب موجب می‌شود، جایگاه معنوی زن به حد اعلای خودش دست یابد، عنوان کرد: غربی‌ها کشف حجاب را راه آسان برای مبارزه با ادیان انتخاب کرده بودند و این در حالی بود که نه تنها دین اسلام بلکه بعضی دیگر ادیان با این بی‌بندوباری و شهوت‌رانی مخالفت کردند و ملت غیور‌ و مسلمان ایران این مسئله را تحمل نکردند و در مقابل این دسیسه ‌غربی‌ها ایستادگی کرده و شهدایی را تقدیم راه اسلام کردند.

........................

گزارش از عصمت سالار

کد خبر 2208579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha